بازدید دکتر حسین روزبه از یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

بازدید دکتر حسین روزبه از یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر
دکتر حسین روزبه،در گفتوگو با لباس پارسی از برنامه های راهبردی سازمان فرهنگ و ارتباطات، گفت:از کار هایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات در توزیع مد و لباس میتواند برای مجموعه فعال در حوزه صنعت مد و لباس ایرانی داشته باشد، شناساندن بازار های موجود در منطقه است.
یعنی با این ظرفیت و امکاناتی که صنعت مد و لباس ایرانی دارد، سازمان فرهنگ و ارتباطات این توانایی را دارد که بازار های جهانی به ویژه بازار های کشور های همسایه را، هم به طراحان مد و لباس ایرانی بشناساند و هم عملاً شبکه متأثر را از رایزن های فرهنگی به کار آورد و اینکه بتواند بازار های هدف را شناسایی کند و به طراح های مد و لباس ایرانی در آن فضا ها ارائه کند؛ که مبتنی بر آن فضای مؤثر فرهنگی، طراحی ها صورت بگیرد.
صنعت مد و لباس ایرانی و مجموعه طراحان، توانایی حضور مؤثر قوی در عرصه بین المللی داشته باشند. همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات این آمادگی را دارد تا این استعداد بینهایت موجود در کشور را به آن فضای بین المللی مؤثر را مرتبط به کرده و زمینه را برای آنان فراهم کند.
دکتر حسین روزبه، از فضای مناطق قابل رقابت در بین الملل، تأکید کرد: طبیعتاً از لحاظ فضای فرهنگی و هویتی، فضای فرهنگی و هویتی جهان اسلام به ما نزدیک تر است اما این به این معنی نیست که صنعت مد و لباس ایرانی منحصراً سبک خود را در فضای اسلامی تولید میکند.
این پتانسیل و توانایی که دیدیم با اندکی حمایت، میتواند حضور مؤثر و قوی ای در بازار های جهانی داشته باشد. اما طبیعتاً به لحاظ در هم تنیدگی هویتی در منطقه، کشور ما هم از لحاظ سنتی و هم دینی و نیز فضای جغرافیایی که وجود دارد، قطعاً گام اول این رقابت ها را در بازار های کشور های منطقه انجام میدهد .
همچنین دکتر حسین روزبه از دلایل مهم در فضای رقابتی بین المللی را بیان کرد:
وضعیت اقتصادی ما در کشور و هزینه پایین تمام شده تولید ، این امکان را به فعالان صنعت مد و لباس میدهد که بتوانند به راحتی با رقبای خارجی رقابت کنند. علاوه بر قیمت های پایین تمام شده در تولید که در حوزه داخلی وجود وارد، کیفیت مناسب طراحی های این نمایشگاه، کمک خواهند کرد.
یعنی ترکیبی از کیفیت تمام شده سطح بالا و قیمت پایین تمام شده در تولید ، این امکان را به فعالان صنعت مد و لباس میدهد که حضور مؤثر و قوی در بازار های منطقه داشته باشند و این دو عامل به فعالان مد و لباس کمک میکند که حضور خود را قوی کنند .همچنین قرار است مد و لباس فجر، بازار های کشور های همسایه را تسخیر کند.
خبرنگار: مبینا هوشمندی
به گزارش لباس پارسی
برچسب ها :توزیع مد و لباس ، دکتر حسین روزبه ، سازمان فرهنگ و ارتباطات ، فضای فرهنگی و هویتی ، فعالان صنعت مد و لباس ، یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰