تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

بازدید دکتر حسین روزبه از نمایشگاه ایران ویژند

بازدید دکتر حسین روزبه از نمایشگاه ایران ویژند
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در بازدید خود از نمایشگاه ایران ویژند در بخش غیر رقابتی با اشاره به رویکرد حمایتی: ایرانی ها در حوزه فرهنگ و تمدنی همیشه اثر گذار ترین ملت در منطقه بودند

بازدید دکتر حسین روزبه از نمایشگاه ایران ویژند

دکتر حسین روزبه: از مصادیق این اثر گذاری، نفوذ و اثر گذاری پوشش ایرانیان بر سبک پوشش منطقه بوده است.

 طبیعتاً در سال های گذشته، پوشاک ملت های منطقه تحت‌تأثیر رویکرد های فرهنگی غیر بومی منطقه قرار گرفته است. ایران ویژند میتواند در جایگاه خود، ما را به آن جایگاه تمدنی و اثر گذاری فرهنگی برگرداند تا ما دوباره آن ملت الهام بخش در حوزه مد و لباس در منطقه باشیم.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر: دکتر حسین روزبه،‌معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس دهمین اجلاس سراسری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بازدید خود از نمایشگاه ایران ویژند در بخش غیر رقابتی با اشاره به رویکرد حمایتی در این زمینه، افزود:

از مصادیق این اثر گذاری، نفوذ و اثر گذاری پوشش ایرانیان بر سبک پوشش منطقه بوده است.

طبیعتاً در سال های گذشته، پوشاک ملت های منطقه تحت‌تأثیر رویکرد های فرهنگی غیر بومی منطقه قرار گرفته است. ایران ویژند میتواند در جایگاه خود، ما را به آن جایگاه تمدنی و اثر گذاری فرهنگی برگرداند تا ما دوباره آن ملت الهام بخش در حوزه مد و لباس در منطقه باشیم.

طبیعتاً الگو ایرانی که از فکر و ذوق و سلیقه هنر ایرانی است که می‌تواند ما را برای حرکتمان در منطقه کمک کنند و سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی موظف اند، حوزه بازاریابی این محصولات را در کشور های منطقه محیا کنند،از طرفی دیگر هم این نمایشگاه باید استاندارد و شاخص هایی را برای رقابت در بین الملل داشته باشد که به نظر من این شاخص ها را دارد.

حسین روزبه،‌در ادامه با تأکید بر اهم بودن مؤلفه ها گفت:حوزه اثر گذاری جمهوری اسلامی ایران در پس از مرز ها، طبیعتاً باید دربردارنده مؤلفه های رسمی جمهوری اسلامی باشد البته این مؤلفه ها بسیار قابل تفسیر و موثقی هستند اما در بردارنده مؤلفه های ایرانی – اسلامی وقابل رقابت اقتصادی در منطقه باشند.

برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه، حضور تجربه شده و حاصل شناخت و  مؤثری دارند. ما باید توان رقابت برای تولید کنندگان محصولات و صادرات فرهنگی ایجاد کنیم و به عنوان یک راهبرد اقتصادی فرهنگی در نظر بگیریم نه صرفاً یک مؤلفه و موضوع اقتصادی.

دکتر حسین روزبه افزود :وظیفه ما یافتن فعالیت های نمایشگاه است و حتما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و از طرف دیگر هم تولید کنندگان و بقیه شرکت کنندگان باید خود را به آن سطح استاندارد برسانند و پیش روند.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارزیابی کیفی کار ها گفت:

نسبت به گذشته قابل قیاس نیست زیرا حرکت های بزرگ و قابل توجه ای اتفاق افتاده است اما نسبت به آن چیزی که مد نظر و در شأن هویت فرهنگی ملت ایران است، قطعاً فاصله هایی داریم. باید تلاش کرد و نباید به این سطح از تولید و کیفیت قانع بود تا مرز های نو ای را در طراحی ها دید و حتماً ذوق و سلیقه جوانانه ای را باید در طراحی ها مد نظر داشت.

به نظر من تمرکز در حوزه مد و لباس برای جوانان، می‌تواند نقطه رهایی بخش ما از این وضعیت باشد.

لازم به ذکر اولین نمایشگاه بین المللی ایران ویژند به دلیل استقبال مردم تا پنج شنبه ششم مرداد تمدید شده است.

خبرنگار: مبینا هوشمندی

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.