تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
برندهای مد و لباس ایران در نمایشگاه «میلانو اونیکا» حضور نداشتند!

محبوبه توکلی طراح مد و لباس و مدرس دانشگاه درباره ضرورت توجه و حضور ایران در نمایشگاههای جهانی حوزه مد و لباس گفت: چندی پیش نمایشگاه “میلانو اونیکا” در شهر میلان ایتالیا بهعنوان یکی از پایتختهای فشن جهان برپا شد و من هم که برای بررسی شرایط حاکم بر این رویداد و دستاوردهای احتمالی آن
محبوبه توکلی طراح مد و لباس و مدرس دانشگاه درباره ضرورت توجه و حضور ایران در نمایشگاههای جهانی حوزه مد و لباس گفت: چندی پیش نمایشگاه “میلانو اونیکا” در شهر میلان ایتالیا بهعنوان یکی از پایتختهای فشن جهان برپا شد و من هم که برای بررسی شرایط حاکم بر این رویداد و دستاوردهای احتمالی آن برای عرصه مد و لباس در ایران حضور پیدا کرده بودم باکمال ناباوری با جای خالی غرفههای ایرانی در این رویداد متوجه شدم و دریافتم که حتی یک برند ایرانی نیز در این رویداد حضور به هم نرسانده است.
توکلی با اشاره به همراهی بالغبر شش هزار غرفه از کشورهای مختلف با این رویداد اظهار داشت: اینکه فعالان ایرانی قدر چنین فرصتهایی را نمیدانند جای تأسف دارد چرا که ما تنها در شرایطی میتوانیم مدعی داشتن صنعت مد در کشور باشیم که با همافزایی در رویدادهای جهانی، توان داخلی را محک زده و اتفاقاً از این فرصتها برای معرفی ظرفیتهای ملی بهره گیریم.
این طراح لباس و مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد: “میلانو اونیکا” دو بار در سال به میزبانی میلان ایتالیا و دو بار به میزبانی شانگهای چین برپا میشود و از سراسر جهان به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه مد و لباس میپردازند که ازجمله آنها میتوان به منسوجات، لباس در ژانرهای مختلف، اکسسوری، ملحقات لباس، کیف و کفش و غیره اشاره کرد.
توکلی اذعان داشت: نکته جالبتوجه این است که وقتی در چنین رویدادهایی حضور به هم میرسانیم درمییابیم که اتفاقاً با غیبت ایران، جهان از بسیاری از آثار و محصولات ارزشمند و نفیس در زمینه هنر صنعت مد محروم میشود و حضور ایرانیان حتی محدود به حوزه منسوجات میتواند نظر جهانیان را به خود جلب کند.
او گفت: بهجرئت میتوان گفت جهان خواستار بسیاری از دستاوردهای تاریخی و هنری ایرانیان درزمینه پارچه و لباس است و بدون شک حضور در نمایشگاههایی همچون “میلانو اونیکا” میتواند این جمله من را به اثبات رساند و ازآنپس شاهد شکلگیری ارتباطات عظیم فرهنگی و اقتصادی میان دو طرف باشیم.
این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: بهواقع حضور در رویدادهای جهانی یکی از بزرگترین مدارس تعلیم و آموزش در زمینه مد و لباس باهدف پیشرفت و قرار گرفتن در کنار برندهای مطرح جهان است و نباید از کنار فرصتهای پیشآمده بهسادگی عبور کرد.
منبع: هنرآنلاین
برچسب ها :مد و لباس ، نشان ، نمایشگاه مد و لباس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰