تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۱

کارآفرینان موفق ایرانی صنعت مد و لباس

کارآفرینان موفق ایرانی صنعت مد و لباس
ایرانیان در هرجای دنیا که باشند افتخار آفرین هستند، کارآفرینان موفق ایرانی علی رقم وجود مشکلات مختلف و ریسک زیاد سرمایه‌گذاری همیشه سرامد برترین کارآفرینان جهان هستند

کارآفرینان موفق ایرانی حاضر در صنعت مد و لباس کم نیستند اما معمولا به خاطر عدم معرفی صحیح و برند سازی این افراد کمتر مورد توجه عموم مردم قرار می‌گبرند، در این مقاله قصد داریم به این کارآفرینان موفق در صنعت فشن اشاره کنیم. با چی بپوشم همراه باشید.

۱- کارآفرینان موفق ایرانی در خارج از کشور

ایرانیان در هرجای دنیا که باشند افتخار آفرین هستند. شاید تصور اینکه یک ایرانی مالک یک برند مشهور در دنیای مد و لباس باشد برای ما سخت باشد، در این بخش به معرفی چند طراح و مالک برندهای موفق خواهیم پرداخت.

بیژن پاکزاد خالق برند بیژن

بیژن پاکزاد (Bijan) در ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ در بورلی هیلز آمریکا چشم از جهان فرو بست. بیژن در طول دوران حرفه‌ای خود در میلان و فلورانس ایتالیا، مالیبو نیویورک و در اواخر عمر خود در بورلی هیلز زندگی کرده بود.

بیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف ۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها) جهان خود قرار داد.

مانی مشعوف خالق برند بی بی

مانی مشعوف کارآفرین موفق ایرانی که مالک فروشگاه‌های زنجیره ای Bebe در ایالات متحده است، در سال ۱۹۳۸ در ایران تولد شده است و در نوجوانی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده است. او در سانفرانسیسکو به دانشگاه رفته و قبل از اینکه وارد دنیای مد و لباس شود یک خانه استیک در این شهر برای خود بنا کرده است.

مشعوف در سال ۲۰۰۶ با ثروتی بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار در لیست ۵۰۰ ثروتمند بزرگ جهان قرار گرفت، هرچند موفقیت‌های کاری او بعدها با مشکلاتی مواجه شد اما باز هم در این لیست قرار دارد. مشعوف بنیاد خیریه خود را راه اندازی کرده است و علاوه بر کسب و کار به انجام امور خیریه علاقه مند است.

۲- کارآفرینان موفق ایرانی در داخل کشور

کارآفرینان داخل کشور علی رقم وجود مشکلات مختلف و ریسک زیاد سرمایه‌گذاری، توانسته‌اند برندهای محبوبی را ساخته و وارد بازار مد و لباس ایران و بعضا بازار بین المللی کنند، در ادامه به معرفی این برندها و مالکان آن خواهیم پرداخت.

سومبات هاکوپیان خالق برند هاکوپیان

هاکوپیان در بهار سال ۱۳۴۹ توسط سومبات هاکوپیان، با امکانات و سرمایه اندک بنیان‌گذاری شد. در حال حاضر این برند یکی از بزرگ‎ترین و معتبرترین شرکت‌های طراحی و تولید پوشاک مردانه در ایران است که موفق به دریافت بیش از ۳۰ جایزه بین المللی و ۲ جایزه ملی گردیده است.

براردارن دانش‌نیا خالق برند ایکات

گروه پوشاک ایکات در اوایل دهه هفتاد با توجه به نیاز روزافزون به صنعت پوشاک و مد با هدف ایجاد برند پوشاک مردانه در ایران پایه ریزی شد و بابهره گیری از منسوجات با کیفیت ، توان طراحان داخلی ، بازاریابی و تبلیغات علمی توانست قدمهای بلندی را در جهت ارتقاء صنعت پوشاک آقایان بردارد.

اجتناب از تولید پوشاک بدون استانداردهای لازم و ارتباط با مصرف کننده سرلوحه منشور مصرف کنندگان ایکات میباشد که در طول این سالها بر حفظ و نگهداری این دوعنصر ارزشمند برند ایکات تاکید شده است.

 برداران الیاسی خالقان برند ال سی من

برادران الیاسی بنیانگذاران برند ال سی من از سال ۵۵، با دنبال کردن حرفه پدری خود، توانستند در زمینه واردات پوشاک از ترکیه، آلمان و انگلیس موفق عمل کنند. در سال ۹۳ یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنعتی پوشاک را راه‌اندازی کردند که امروزه با نام ال سی من شناخته می‌شود.

 برداران الیاسی

گروه تولیدی هالیدی

گروه تولیدی هالیدی در سال ۱۳۷۴ با هدف تولید و پخش پوشاک زنانه و تین ایجر توسط آقای مهرداد افراز تاسیس گردید. این مجموعه با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در سبک طراحی و حساسیت‌های خاص در تولید انواع تریکو توانسته است جایگاه ویژه و شناخته شده‌ای را در بازار ایران بدست آورده و معنای معادل کیفیت، دوام و مرغوبیت را ایفا نماید.

طراحی‌های مدرن و نوآوری‌های خلاقانه در تولیدات جدید و همچنین توازن میان سبک اسپرت و مدرن امروزی از دستاوردهای این شرکت طی سالیان گذشته بوده است که همواره سبب ضریب نفوذ بیشتر در میان خریداران این برند گردیده است.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات هالیدی هماهنگی حداقل ۱۲۰ مدل پوشاک است که در ۱۶ رنگ برتر هر فصل می‌باشد. دلایل موفقیت این مجموعه تنها به بخش طراحی و تولید آن محدود نمی‌گردد بلکه حضور افراد تحصیل کرده، کارآمد و با‌ تجربه در بخش‌های گوناگون این مجموعه، بستر مناسب را در جهت پیشبرد اهداف عالیه این شرکت فراهم می‌سازد.

دریافت نشان ملی رتبه نخست طراحی و تولید پوشاک منحصر به فرد در ایران در سال ۱۳۹۷ توسط موسس و مدیرعامل کارخانه بزرگ پوشاک هالیدی افتخار دیگری برای این برند پوشاک است.

محسن اصفهانیان خالق برند گراد

برند گراد در سال ۱۳۷۰ توسط محسن اصفهانیان بنیانگذاری شده است. این مدیر خوش فکر ایرانی با انتخاب نام گراد که برگرفته از نوعی پوشاک در ایران باستان است اقدام به ارایه محصولات خود نموده است. گراد را بدون شک رقیب اصلی هاکوپیان می‌توان معرفی کرد. گراد پس از‌ هاکوپیان، دومین تولیدکننده تمام صنعتی پوشاک در ایران است که البته در مقایسه با ‌هاکوپیان، خط تولید و توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدرن‌تری نیز دارد.

شاهین فاطمی نیا خالق برند دُرسا

شاهین فاطمی نیا متولد سال ۱۳۵۰ در تهران است. وی بنیانگذار برند درسا است و از اعضای هیات رییسه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران هم به حساب می‌آید. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷ آغاز و تا سال ۱۳۷۸ صاحب بزرگترین کارخانه چرم شد. البته شرایط نامناسب اقتصادی باعث شد، کارخانه تعطیل شود و بعدها در سال ۱۳۸۰ کار خود را با روش‌های نوین و تکنیک‌های به روزتری مجددا آغاز کند.

امیر راد خالق خانه مد راد

خالق خانه مد راد، کسی نیست جز امیر راد. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت و برندینگ از دانشگاه تهران است و راه اندازی خانه مد و فشن راد را به صورت کاملا اتفاقی می‌داند. بیشتر شهرت امیر راد به طراحی لباس برای خوانندگان و بازیگران مشهور به خصوص افرادی که بر روی فرش قرمز راه می‌روند است. به گفته امیر راد شهرت لباس‌های او به تخصص وی در حوزه برندینگ و تبلیغات بر می‌گردد.

نیما بهنود خالق برند نیمانی

نیما بهنود در ۲۷ مرداد ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمده است. او از چهره‌های شناخته شده مد در جهان است که با نوآوری و خلاقیت توانسته گرافیک و مد را ترکیب کرده و سبک جدیدی بیافریند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برند نیمانی این است که از هر محصول تنها یک مدل تهیه شده است.

بابک مصری،شرکت چرم مشهد بزرگترین تولید کننده چرم

شرکت چرم مشهد بزرگترین تولید کننده چرم با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون قطعه انواع کالای چرمی، البسه، دستکش، کیف (اداری، دوشی، پول و …) کمربند و سایر محصولات چرمی در کشور است که کلیه فرآیندهای تولید از چرمسازی تا محصول نهایی و کنترل کیفی را در محل کارخانه متمرکز نموده و محصولات تولیدی را به طور مستمر و به صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه می نماید تا امکان نظارت پیوسته متخصصان جهت تولید محصولی با استانداردهای بالا را فراهم می آورد.

چرم

شرکت چرم مشهد با بیش از ۶۵ فروشگاه در داخل کشور و پایگاه فروش اینترنتی در تلاش است محصولات با کیفیت را در دسترس همه افراد خوش پوش و هنردوست قرار دهد. این شرکت در طول فعالیت خود مفتخر به دریافت گواهینامه ها و لوح های تقدیر متعددی به عنوان واحد صنعتی نمونه ملی و … و همچنین اخذ گواهی نامه مدیریت یکپارچه (IMS) شده است.

شرکت چرم مشهد به عنوان تولید کننده سرآمد صنایع چرمی، رابطه صمیمی با مشتریان خود دارد و برای پایداری این رابطه دوستانه مزایای متفاوتی برای آنها در نظر می گیرد و خدمات خود را با افتخاربه هموطنان و مصرف کنندگان کالاهای تولیدی خود عرضه می نماید.

مهدی یوسفی فر خالق برند نوین چرم

مهدی یوسفی فر در اسفند سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. نوین چرم را می‌توانیم یکی از پیشتازان در صنعت چرم بدانیم. حدود دو دهه از آغاز فعالیت این برند می‌گذرد و نوین چرم هنوز هم محبوبیت سابق را دارد. برند نوین چرم یکی از ۱۰۰ برند برتر ایرانی به حساب می‌آید.

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.