تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۴:۴۴

فراری در خط شروع مد و فشن!

فراری در خط شروع  مد و فشن!
کالکشن جذاب و عجیب لباس برند فراری که به تازگی از آن رونمایی شده نشان داد که فراری حتی در حیطۀ رقابتی و حرفه‌ای فشن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

فراری از کالکشن لباس بهاره‌اش رونمایی کرد

اولین مجموعه لباس‌های برند فراری، تحت کالکشن بهاره این برند رونمایی شده است. روکو لنون کسی‌ست که طراحی این مجموعه را برعهده داشته و سوابق درخشانی را هم در کارنامه دارد؛ از کار برای برندهای مطرح حوزه مد از جمله دولچه گابانا و جرجیو آرمانی گرفته تا پال زیلری.

این اولین کالکشن شرکت فراری، ۵۲ استایل مختلف را در بر دارد و جالب این‌جاست که ۸۰ درصد این مجموعه به صورت یونیسکس یا بدون جنسیت طراحی شده؛ بنابراین، با وجود این که این مجموعه، اولین فعالیت رسمی برند فراری در حوزه مد و فشن به شمار می‌آید اما به هیچ عنوان نمی‌توانید از کنار آن ساده و بی‌اعتنا گذر کنید!

نگاهی به نمایش مد برند فراری در خانه

Ferrari-brand-7-1024x683

نمایش مد کالکشن منحصر به فرد فراری، در شهر مارانلو ایتالیا برگزار شد که خانه سنتی این برند بی‌همتا به حساب می‌آید. این نمایش مد با حضور مفاخر حوزۀ مد و لباس از جمله جانی ایو و مارک نیوسان برگزار شد تا همه بدانند که فشن درست به اندازه مسیر مسابقات فرمول یک برای فراری جدی است.

در این مراسم همچنین، افرادی چون جان الکان نوۀ جیانی آگنلی (جیانی آگنلی یکی از سرمایه‌گذاران بانفوذ و موفق ایتالیایی بود که در سال ۲۰۰۳ خودکشی کرد) که امروزه برند فراری را در اختیار دارد، حضور داشتند. گفتنی است که ماریاکلارا بوسکانو بازیگر و مدل مشهور ایتالیایی به عنوان اولین مدل، روی سکو گام برداشت و این نمایش مد را آغاز کرد و ناتالیا فیودونا نیز آن را به پایان برد.

ویژگی‌های لباس‌ها و انواع اکسسوری در کالکشن فراری

Ferrari-brand-6-1024x683

از دیگر نکات جالب درمورد کالکشن فراری به عنوان یک حرکت تازه و منحصر به فرد این بوده است که در استایل، جنس و طرح پارچه‌های لباس‌های این مجموعه از خودروهای فراری الهام گرفته شده تا در تقریبا هر لباسی از این کالکشن شما به‌طور آیکونیک بتوانید نشانی از خودروهای این شرکت را مشاهده کنید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که طراحان زبدۀ لباس در فراری این المان‌ها را برای لباس‌ها تغییر داده‌اند.

در این مجموعه، فراری همکاران بزرگ و مهمی از جمله پوما و ری بن دارد که کفش‌های اسپرت و عینک‌های مخصوصی را با المان‌ها و نشان‌های مخصوص فراری طراحی کرده‌اند تا طراحی این اکسسوری در نهایت ظرافت و زیبایی خاص برند انجام شوند. آن‌ها همچنین جوراب‌های اسپرتی را خاص برند فراری، مزین به لوگوی این شرکت طراحی کرده‌اند. البته در بسیاری از این طرح‌ها از اسبی که نشان معروف فراری نیز هست استفاده شده که بر زیبایی لباس‌های این مجموعه و خاص بودنشان افزوده.

ساعت برند فراری

نکتۀ دیگر، رنگ‌های به کار رفته در این کالکشن است که به رنگ‌های برند فراری وفادار بوده و شامل همان ترکیب کلاسیک همیشگی برند فراری است: سرخ، زرد و سیاه.

در این مجموعه، گردنبند، گوشواره‌ها و اکسسوری‌هایی از این قبیل نیز با نشان اسب که نماد فراری است، طراحی و ساخته شده که این استایل خاص را تکمیل می‌کند؛ اما به طور کلی و درمجموع، طرح‌ها در این کالکشن تا حدی پیچیده هستند و به‌خوبی فراری را نمایندگی می‌کنند. برای مثال، شما احتمالا با دیدن کمربندهای این مجموعه به یاد کمربند خودروها خواهید افتاد و حتی به برخی لباس‌ها نشانی به صورت بج متصل شده که در واقع نماد درب باک بنزین خودروهای فراری است!

چرا کالکشن لباس از یک برند مشهور خودرو؟!

طراحان یکی از علت‌های اصلی طراحی این لباس‌ها را شکل چنین ذکر کرده‌اند که هدف این بوده تا افرادی که به برند فراری علاقه دارند اما نمی‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این شرکت ۲۰۰ هزار دلار بپردازند هم بتوانند در حد خود از این برند محبوب برخوردار شوند. با این حال، این سوال همچنان باقی است که چرا برندی مثل فراری باید بخواهد تا در حوزه تولید و طراحی لباس حرفی برای گفتن داشته باشد؟!

آن هم در زمانی که فراری سال گذشته از ۳٫۴۶ بیلیون یورو درآمدش، ۵۳۴ میلیون یورو سود خالص برده که توانسته آن را برای بار دوم در جایگاه قدرتمندترین برند جهان از نظر اقتصادی قرار بدهد؟ پس طبیعی است اگر بپرسیم چرا فراری تصمیم گرفته تا در حوزه جدیدی پا بگذارد…

پاسخ در صحبت‌های لانون پیش از آغاز نمایش نهفته است؛ زمانی که گفت:

ما این کار را برای گسترش محبوبیت خود بخصوص در میان نسل جوان و بانوان انجام دادیم؛ هرچند که خانم‌ها همیشه بخش مهمی از جامعه هدف ما را تشکیل می‌دادند.

در نتیجه، گذشته از این که فراری می‌کوشد تا جامعه مخاطب خود را گسترش بدهد، به نظر می‌رسد که این برند بین‌المللی و مشهور به دنبال وارد شدن به بازار خرده‌فروشی باشد و با ارائه این کالکشن سعی کرده تا مفهوم جدیدی از ریتیل را مناسب با برند و جایگاه خود در جهان تعریف کند. همان‌طور که مدیر برند فراری نیکولا بوآری گفته، هدف این است که آن‌ها بتوانند پلی به سوی جامعه مخاطب گسترده‌تر بزنند.

اولین کالکشن لباس برند خودرو فراری

این هدف چنان در نظر بزرگان برند فراری مهم بوده که حتی در خانۀ این برند مشهور می‌توانید تغییراتی که برای نیل به این هدف ایجاد شده را مشاهده کنید. آن‌ها حتی تصمیم گرفته‌اند تا کالکشن خود را برای طیف گسترده سایزها از XXXS تا XXXL به بازار ارائه کنند.

ورود برندهایی مانند فراری به عرصه مد و لباس نشان از اهمیت این حوزه در جهان امروز دارد. فضایی که حتی برای برندهای بین‌المللی و جا افتاده‌ای مانند فراری را هم ترغیب می‌کند تا آن را امتحان کنند.

 

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.