تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

حضور ۱۰۰ شرکت در نمایشگاه در اولین نمایشگاه پوشاک تهران مدکس

حضور ۱۰۰ شرکت در نمایشگاه در اولین نمایشگاه پوشاک تهران مدکس
نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته با هدف ارائه توانمندی‌های هنر صنعت پوشاک در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار و با استقبال گسترده مخاطبان رو‌به‌رو شد

نمایشگاه پوشاک تهران مدکس

در نمایشگاه پوشاک تهران مدکس ۱۰۰ تولیدکننده پوشاک و برندهای نام آشنای ایرانی حضور داشتند و در خصوص ظرفیت‌ها و توان صادراتی صنعت پوشاک، موانع و معضلات و راهکارهای پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نقطه عطف و اشتراک سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی صنعت پوشاک بر پاشنه ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق می‌چرخید و از اینکه این قانون، فرصتی را برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است، خشنود بودند و اذعان کردند که برگزاری نمایشگاه‌ها برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در هر حوزه‌ای را در معرض نمایش و نقد می‌گذارد.

رئیس اتحادیه پوشاک در خصوص چند و چون برگزاری نمایشگاه پوشاک تهران مدکس گفت: این نمایشگاه به همت تولیدکنندگان بنگاه‌های کوچک و متوسط برگزار شد و اتاق اصناف ایران، مرکز امور اصناف، معاونت‌های مختلف وزارت صمت تلاش بسیار مناسبی را انجام دادند تا این نمایشگاه به خوبی برگزار شود.

ابوالقاسم شیرازی، با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان قابلیت تبدیل به برند شدن را دارند، خاطرنشان کرد: پوشاک تولیدی ایران به راحتی می‌‌تواند جایگزین پوشاک وارداتی شود و ما امروز افتخار می‌کنیم که علاوه بر تامین نیازهای داخلی توانسته‌ایم به نیازهای صادراتی کشور نیز جامه عمل بپوشانیم.

از مزیت‌های نمایشگاه پوشاک تهران مدکس  را حضور تمامی‌ حوزه‌های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی)، طراحی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش، مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار و کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب بیان کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه پوشاک تهران مدکس ارائه آخرین توانمندی‌ها و فناوری‌ها در زنجیره این صنعت، نگاه ویژه به طراحی و ارز‌ش‌های بومی‌ و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه‌ای و صادرات پوشاک تولید ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی، ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک در سطح بین‌المللی و آینده پژوهی در صنعت پوشاک بود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط طراحان با صنعت پوشاک، مطرح کرد: از اهداف دیگر نمایشگاه پوشاک تهران مدکس ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طرح‌های خلاقانه، نوآور و همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی‌ در تولیدات پوشاک بود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان از این نمایشگاه، گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب، کمک شایانی به معرفی تولیدکنندگان این صنعت کرد، چرا که ما توانسته‌ایم زمینه برگزاری این نمایشگاه‌های بزرگ و تخصصی را برای کسانی که دغدغه تولید را دارند فراهم کنیم.

محمد رئوف قادری، تاکید کرد: بزرگ‌ترین بیماری اقتصاد کشور ما دولتی بودن آن است و در حوزه صنعت نمایشگاهی، انحصار دولتی حوصله رقابت از بخش خصوصی را گرفته است. قطعا در این مسیر رسانه‌ها می‌توانند نقش پررنگی را ایفا کنند تا اقتصاد کشور به جایگاه واقعی خود بازگردد.

نمایشگاه پوشاک تهران مدکس روز جمعه ۲۳ مهر ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.