تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۲۸

تغییر ساختار گرافیکی فعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

تغییر ساختار گرافیکی فعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور
ساختار گرافیکی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی تغییر کرد

تغییر ساختار گرافیکی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با وجود تحولات اخیر در ساختار سیستماتیک و اداری، از آنجا که یکی از دغدغه های اصلی این کارگروه بازخوانی هویت ایرانی ـ اسلامی است و زمینه های بروز این امر را در ساختار گرافیکی کارگروه و تبلیغاتی کارگروه، مد نظر قرار داده اند.

طرح ارائه شده دو مولفه نقش و رنگ را در بر می گیرد. رنگ فیروزه ای و طلایی که برآمده از هویت ایران است، بطوری که رنگ های خالص و طیف فیروزه ای ـ طلایی همراه با تناسب و هماهنگی موزون، همواره یکی از مشخصات هنر ایران بوده و یکی از اساسی ترین معیارهای شناخت آثار ایرانی در میان دیگر جوامع جهان است. با شک رنگ طلایی از اهمیتی والایی برخوردار است به طوری که رنگ طلایی نمادی از جغرافیایی ایران و بیانگر رنگ کویر است و همواره در نزد ایرانیان نشان از خاک دارد.

از سوی دیگر نقوش به کار رفته در این طرح برگرفته از شمسه دوازه امامی است، این نقش در دوره های مختلف تاریخی به ویژه دوره صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در حالی که این نقش دیرینه در حوزه دین نیز جایگاه قدسی داشته و تداعی کننده امر الهی است؛ حضور این نقش را در بناهای مذهبی و تاریخی به وفور می توان دید.

 

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.