تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

متاورس میزبان برندهای بزرگ مد و لباس

متاورس میزبان برندهای بزرگ مد و لباس
متاورس یا فرا جهان تازه‌ترین واژه‌ و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است، این تخیل بی‌انتها فضای نو و دنیای جدیدی را برای ما طراحی کرده است

متاورس میزبان برندهای بزرگ مد و لباس

تصور کنید که اینترنت زنده شده یا دست‌کم به صورت سه بُعدی ارائه شده است. در این صورت یک «محیط مجازی» شکل می‌گیرد که می‌توانید به جای تماشای آن روی صفحه نمایش، وارد آن بشوید.

بدین ترتیب، با دنیایی از بخش‌های مجازی بی‌پایان و به هم پیوسته مواجه می‌شوید که در آن افراد می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و یا سایر ابزارهای مشابه یکدیگر را ملاقات کنند، با هم درس بخوانند و کار و بازی کنند. این دنیای جدید همچنین جنبه‌های دیگر زندگی برخط (‌آنلاین) مانند خرید و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

در واقع با اتصال و تجمیع جنبه‌های برخط در یک جهان یکپارچه مجازی، انسان‌ها قادر خواهند بود که زندگی مجازی خود را به همان شیوه زندگی فیزیکی خود ادامه دهند، مثلا به یک کنسرت مجازی و یک سفر آنلاین بروند، اثر هنری مجازی خلق کنند، یا از نمایشگاه این گونه آثار هنری بازدید کنند و در جریان خرید یک لباس دیجیتال آن را امتحان کنند.

همچنین در جریان دورکاری، همکاران فعال در یک شرکت می‌توانند به جای دیدن و شنیدن یکدیگر با استفاده از تماس‌های صوتی و تصویری با هم در یک دفتر مجازی کار کنند و از حضور یکدیگر بهره‌مند شوند،فیس‌بوک نرم‌افزار ایجاد اتاق‌کارهای مجازی را به نام هاریزون ورک‌رومز (Horizon Workrooms) راه‌اندازی کرده که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موسوم به اوکیولس (Oculus) که حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد، قابل اجراست.

شرکت‌های فیس‌بوک،مایکروسافت و اِن‌ویدیا (Nvidia)‌ در حوزه متاورس فعال شده،  نیز وارد فرا دنیا شده‌اند ولی هنوز نحوه اتصال بسترهای برخط ( پلتفرم‌های آنلاین) شرکت‌های فناوری شناسایی نشده است،چرا که متاورس یک فضای یکپارچه مجازی است شرکت‌های فعال در آن ناگزیرند که در مورد استاندارد مشخصی برای ارائه فضاهای زیر مجموعه فرا جهان به توافق برسند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک که اخیرا نام این شرکت را به «متا» تغییر داده، معتقد است که متاورس نسل بعدی اینترنت است که با افزایش مشارکت شرکت‌ها پیشرفت زیادی خواهد داشت و بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال را از آن خود خواهد کرد.

طبق اعلام رسمی The Sandbox، شرکت Gucci در حال ساخت یک فروشگاه مجازی آنلاین در این دنیای مجازی است. در این فروشگاه،‌آیتم‌های مد و لباس متاورسی ساخته شده توسط طراحان Gucci برای خرید، مالکیت و استفاده در دنیای Sandbox در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

The Sandbox یک متاورس مجازی بر بستر اتریوم است که کاربران می‌توانند دنیای مجازی خود را بسازند و از آن درآمدزایی کنند.

گوچی مقدار نامعینی زمین در سندباکس خریداری کرده است و فروشگاه لباسی تعامل پذیر را با همکاری سندباکس و مبتنی بر Gucci Vault توسعه خواهد داد،Gucci Vault یک فضای آزمایشی طراحی شده توسط آلساندرو میچل                  Alessandro Michele رئیس خلاق گوچی، است که محتوی پروژه‌های متاورسی این برند است،‌Gucci Vault شامل پروژه‌های NFT  و سرور دیسکورد این برند می‌شود.

گوچی اطلاعات زیادی پیرامون این دنیای مجازی ارائه نکرد ولی در سرور دیسکورد خود اعلام کرد که در حال کار روی خلق تجربه‌ای سه بعدی در سندباکس است. این برند مد و فشن لوکس ایتالیایی حالا به جمع شرکت‌هایی مثل آدیداس، Warner Music و Bored Ape Yacht Club که در حال ساخت دنیای مجازی اختصاصی خود در متاورس هستند، پیوسته است.

ماه گذشته شرکت آدیداس و پرادا همکاری خود برای ارائه کلکسیون Adidas برای Prada Re-Nylon را در متاورس، اعلام کردند. گوچی با فیلم Aria اختصاصی خود که در حراج Christie عرضه شد، اولین کمپانی لوکس جهان بود که یک NFT عرضه می‌کند.

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.