تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۳۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیازمند پیوست رسانه‌ای برای جریان‌سازی هستیم

نیازمند پیوست رسانه‌ای برای جریان‌سازی هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و‌ یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع پیوست رسانه‌ای برای ایجاد جریان‌سازی به ویژه در موضوع کرونا را ضروری دانست

نیازمند پیوست رسانه ای برای جریان‌سازی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نظام رسانه‌ای کشور باید ضمن تبیین دستاوردهای دولت مردمی، هرآنچه به عنوان خدمات عمومی در موضوع سلامت مردم در شیوع کرونا صورت گرفته را نیز ثبت و اطلاع‌رسانی کند.

یکصدو‌یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و دبیر و اعضای این کمیته، یکشنبه (۱۵ اسفند‌ماه) در سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، به موضوع شیوع کرونا در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: باگذشت بیش از دوسال از همه‌گیری ویروس کرونا خوشبختانه با ابتکار عمل و حضور همگانی آحاد مردم و دستگاه‌های مختلف، خدمات خوب و ارزنده‌ای در مقابله، جلوگیری و پیشگیری از این بیماری به عمل آمد که تلاش همه جانبه اهالی رسانه و پیوست رسانه ای یکی از این خدمات و همراهی‌ها بود.

کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در اطلاع رسانی و پیوست رسانه ای افکار عمومی، تصریح کرد: امروز هر شهروندی با داشتن یک گوشی همراه می‌تواند روایت‌گر، تصویرگر و خود به عنوان منبعی برای اطلاع‌رسانی در فضای مجازی محسوب شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه کشور ما در هر موضوع و جریانی دارای رقیب رسانه‌ای است از این رو با توجه به گستردگی فضای مجازی و افزایش کاربران و… پیوست رسانه ای و مدیریت این فضا کار دشواری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بالارفتن آمار شیوع کرونا، رسانه‌های رقیب دچار لکنت شده و شروع به منفی‌بافی و جریان‌سازی بر ضد کشور ما و برای ناامید کردن مردم از شرایط حاکم شدند.

شبکه‌ها و رسانه های مزدوری که با پول دیگر ایادی استبکار کار می‌کنند خوشبختانه امروز در مواجهه با رسانه‌های ما و افکار عمومی ایران اسلامی و روایت‌گری اوضاع، شکست خورده و دیگر حرفشان در دنیا خریدار ندارد.

اسماعیلی افزود: رقیبان رسانه‌ای و دشمنان ایران زمین در روایت‌گری جعلی و غیرواقعی جلوه دادن شرایط جامعه ایران به ویژه در موضوع کرونا، شکست خورده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه جنگ تبلیغاتی و منفی بافی رقیبان رسانه‌ای در آن سوی مرزها علیه کشورمان، اصل را بر سلامت مردم گذاشت، اجرای شیوه نامه های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را گواه براین مدعا دانست.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به نقش اساسی و بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی افکار عمومی، تاکید کرد: امروز زمان تبیین است که باید در عمل به کمک هم به اثبات برسانیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با ارائه آماری از تزریق سه دز واکسن کرونا بصورت عمومی در کشور، اظهار داشت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با کم شدن میزان فوتی ها و تزریق واکسن عمومی، محدودیت ها کم کم برداشته شده و مردم می توانند در ایام نوروز بدون محدودیت از خدمات فرهنگی، هنری، سفر، راهیان نور و…‌ بهره‌مند شوند چراکه ارائه خدمات در کشور مبتنی بر واکسیناسیون عمومی است.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز خوشبختانه میزان امیدواری مردم نسبت به ماه های قبل چندین برابر شده چراکه آنها معتقدند با تبیین، امور و مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از عملکرد کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا، اقناع افکار عمومی را از وظایف این کمیته برشمرد و گفت: نظام رسانه‌ای کشور باید ضمن تبیین دستاوردهای دولت مردمی، هرآنچه به عنوان خدمات عمومی در موضوع سلامت مردم در شیوع کرونا صورت گرفته را نیز ثبت و اطلاع رسانی کنند.

اسماعیلی افزود: افتخارات و خدمات ارایه شده را نیز باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری ثبت، روایت و ماندگار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از تلاش و همراهی همه رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران که در عین گمنامی زحمات فراوانی را دراین مدت محتمل شدند تشکر و قدردانی کرد.

فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست به اهمیت فعالیت ستاد اطلاع‌رسانی کرونا اشاره کرد و افزود: عملکرد این ستاد نشان داد جلو بردن کار فرادستگاهی در کشور شدنی است.

مهدی‌پور ادامه داد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با شرایط ناشناخته‌ و مبهمی مواجه بودیم از این رو تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت رسانه‌ها، ابتکار عملی شایسته تقدیر است.

معاون وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: هر گام که پیش آمدیم کشور موفقیت‌های بیشتری کسب کرد و توانستیم مسئله واکسیناسیون را به کلی حل نمائیم.

به گفته وی، این تجربه موفق نشان داد در بحران‌هایی که ابعاد ملی و فراملی دارد با هماهنگی فرابخشی می‌توانیم به حل مسائل کمک کرده و آنها را حل و فصل کنیم.

در ادامه این نشست محمد خدادی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا با اشاره به ابعاد جسمی و روحی کرونا ، گفت: بعد جسمی آن در اختیار پزشکان و بعد روحی آن در محدوده فعالیت رسانه‌ها است.

خدادی افزود: در تاریخ معاصر کمتر بحرانی با این میزان دربرگیری در جهان اتفاق افتاد از این رو نخستین باری بود که هم بیماران بی‌عیادت داشتیم و هم متوفیان بی‌تشییع و کنترل این وضعیت روانی بسیار پیچیده بود.

وی با بیان اینکه جنگ روانی پیچیده‌ای هم که همزمان با آغاز کرونا در اسفند ۹۸ در جریان بود، بحران را در کشور ما دشوارتر می‌کرد یادآور شد: طبق آمار پلیس فتا با ۲ میلیون بازنشر خبر در همان ابتدا مواجه بودیم که عمدتاً از طرف معاندین میدان‌داری می‌شد و ارکان نظام و آرامش روانی مردم را هدف گرفته بود.

خدادی ادامه داد: از روزهای ابتدایی چند کارگروه از جمله کارگروه ضدشایعه راه اندازی شد که فعالیت‌شان بسیار سریع و مؤثر بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه جریان رسانه‌ای کشور سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی هستند، گفت: آنها تلاش می‌کنند دیگران دیده شوند اما خودشان دیده نمی‌شوند و به همین خاطر است که کسی به زحمات خود آن‌ها توجه نگاه نمی‌کند.

در ادامه نشست هریک از اعضای حاضر به ارائه گزارش عمکرد و فعالیت‌های دستگاه متبوع خود در این کمیته پرداختند.

یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر؛ از بازنگری سیاست ‌های کلان تا تحول راهبردی

جشنواره مد و لباس فجر جامع¬ترین رویداد تخصصی مد و لباس در ایران است که یازدهمین دوره آن در تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با روز حجاب و عفاف در برج میلاد تهران آغاز به کار نموده و اختتامیه آن نیز مصادف با عید سعید غدیر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ دکتر سید مجید امامی درخصوص این تغییرات گفت: این جشنواره همواره مسئولیت سنگینی را در حوزه سیاست­ های کلان فرهنگی کشور متحمل می شود و باید زمینه حضور و کشف استعدادهای جوان، بلوغ جریان­ های مثبت و به ­کارگیری درست نیروهای ماهر در راستای استاندارهای رشد و توسعه در زمینه مد و لباس کشور در آن محقق گردد.

ما در این دوره هم تغییرات در برنامه و هم تغییرات در اولویت­ ها و رویکردها خواهیم داشت. برای حرکت سنجیده ­تر عملکرد دوره ­های قبل به­ دقت مورد بررسی قرارگرفت.

بازخورددهی از روال گذشته به همراه انعکاس برنامه­ ها و رویدادها، کیفیت آثار دریافت­ شده و برگزیده و گفتگو با برگزیدگان و متخصصین و عوامل اجرائی انجام شده و آثار برگزیده با توجه به شاخص‌های برآمده از هویت فرهنگی همچون پوشش عفیفانه و استاندارهای تولید و عرضه در تلفیق با ماهیت خلاقانه و روزآمد انتخاب می‌شوند.

در این دوره حضور کمیته­ های تخصصی و هیأت انتخاب و داوری با همراهی و نظارت دبیر جشنواره و مدیران کارگروه براساس شایسته محوری خواهد بود و یکی از مهم­ترین اهداف آن هویت­ دادن به طراحان به­ عنوان هنرمند در جامعه است. رویکرد کلی جشنواره « ایران سرزمین تعامل» و موضوع ویژه این دوره از جشنواره در تمام بخش­های رقابتی«نمادشناسی در هنر ایرانی اسلامی» است.

لازم به­ ذکر است که جزئیات برگزاری و شرایط اختصاصی همزمان با اهدای احکام مسئولان هر بخش در هفته آینده با حضور رئیس جشنواره دکتر سید مجید امامی و دبیرجشنواره دکتر سپیده یاقوتی در نشست خبری اعلام خواهد شد.

به گزارش لباس پارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.